Aanmelden bij ZonAlert

Wat fijn dat u zich wilt aanmelden bij ZonAlert! We vragen u om uw gegevens in te vullen in het formulier. Heeft u vragen? Onder het formulier vindt u een aantal veelgestelde vragen en de antwoorden.

1
2
3

Laten we beginnen met uw contactgegevens

Deze gegevens hebben wij nodig zodat wij u kunnen bereiken wanneer uw zonnepanelen niet meer goed werken.
error
error
error
2
3

Voer uw adres in

Deze hebben wij nodig om de gegevens van uw slimme meter uit te mogen lezen.
error
error
error
error
3

Bevestig tenslotte uw meternummer

Het meternummer hebben wij nodig ter bevestiging dat u echt de bewoner van de woning bent. Hieronder ziet u waar u het meternummer kunt vinden. Het nummer begint vaak met een E en soms met een K. Daarna volgen 16 cijfers.
error
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik mij aanmelden voor ZonAlert?

Op het dak van uw woning liggen zonnepanelen. Uw woningcorporatie wil graag voor u in de gaten houden of de zonnepanelen nog steeds voldoende stroom opwekken. Hiervoor werken zij samen met ons, Solarminds. Wij zijn gespecialiseerd in het beheer van zonnepanelen. Wij houden op afstand in de gaten of de zonnepanelen goed werken en zorgen dat het gratis opgelost wordt als ze niet meer goed werken.

Hoe kan ik mij aanmelden?

Om u aan te melden vragen we u om het formulier op deze pagina in te vullen op. Hier vult u uw naam, adres en contactgegevens in. Deze gegevens hebben wij nodig zodat wij u kunnen bereiken wanneer uw zonnepanelen niet meer goed werken. Daarnaast hebben we het nummer van uw slimme meter nodig. In het formulier staat een foto met uitleg waar u dit nummer kunt vinden.

Wie betaalt hiervoor?

Uw woningcorporatie betaalt Solarminds voor het monitoren van de zonnepanelen op uw dak. Is er een storing? Dan wordt dit betaald door uw woningcorporatie. Voor u is ZonAlert dus gratis

Wat gebeurt er als ik mij aangemeld heb?

Als u zich heeft aangemeld dan houden wij op afstand in de gaten of de zonnepanelen op uw dak voldoende stroom opwekken. Hoort u niets meer van ons? Dan is dat een goed teken want dat betekent dat de zonnepanelen goed hun werk doen!

Wat gebeurt er als er een storing is?

Zien wij dat de zonnepanelen op uw dak geen of minder stroom opwekken dan normaal? Dan nemen wij contact met u op. Misschien kan de storing op afstand opgelost worden. Is dit niet het geval? Dan maken wij een afspraak met u en sturen een monteur langs.

Ik heb geen slimme meter. Kan ik mij dan ook aanmelden?

Nee, u kunt zich alleen aanmelden wanneer u een slimme meter heeft. Weet u niet of u een slimme meter heeft? Vraagt uw energieleverancier u ieder jaar om de meterstanden door te geven? Dan heeft u waarschijnlijk geen slimme meter. Weet u het nog niet zeker? Dan kunt u dit navragen bij uw energieleverancier.

Wat kan ik doen als ik mij wil afmelden?

U kunt zich altijd afmelden van ZonAlert. Dit kunt u doen door te mailen naar zonalert@solarminds.nl. Vermeldt hierbij uw naam, adres en contactgegevens.